tag:blogger.com,1999:blog-6414855951564471013.post6568316163755326278..comments2022-04-09T02:18:55.523+03:00Comments on popülist kültür: Zincirler kırılsın Selimiye yıkılsınfazıl başhttp://www.blogger.com/profile/04359994979261707276noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6414855951564471013.post-34201003892435560022011-01-23T16:48:02.081+02:002011-01-23T16:48:02.081+02:00biraz böyle bişey işte. tam da isminle müsemma bir...biraz böyle bişey işte. tam da isminle müsemma bir işlevle söylemeye çalıştığım şeye örnek olmuşsun arkadaşım sevgili abdullah. ben birşeyler söylüyorum ve Allah'ın bir kulu, bir abdullah, halk malk bisürü şey söylüyor üstüne. ve ben hiçbirşey anlamıyorum bundan. abdullahla bir yerde oturup çay içsek, bana birşey öğretse mesela. hiç itiraz etmem buna. ama öyle olmuyor. halbuki ben bildiklerimi öğretebileceğim, öğrendiklerini bana öğretecek insanların berrak bir biçimde beni karşılayabilecekleri bir ortam istiyorum. kabul bu en azından internette mümkün değil. kimseyi ikna etmeyeceğim. kimseyi bir yere çağırmıyorum. halkla alakalı birşey de söylemedim zaten ayrıca. söylediğiniz, kutsadığınız, yücelttiğiniz anlamda hiç de halktan sayılmam zaten, nasıl onlarla ilgili o kadar içerden konuşabilirim? o çerçevede söylemeye çalıştığım sıradan, düz koyun gibi insanlar olduğumuzdu. müslümanlarla ilgili hadisi şeriflerden alıntıdır. "bu iş" partiyle olmaz diyenlerle "bu iş" partiyle olur diyenler seksenler ve doksanlar boyunca sultanahmetteki her mitingde zincirler kırılsın Ayasofya açılsın diye bağırdılar sevgili halk. başlığı bunu hatırlatsın diye koydum.<br />bir de abdullah sanayide çalışıyor olman cahil aleviler gibi bizim komprador da namaz kılıyor ama başörtülülere asılıyor gibi bir cehaleti suratımıza çarpmanı haklı kılmamalı. namaza mı dil uzatıyorsun? sakallı patrona mı? patronuna söyle kimseye zulmetmesin. bu kadar. adamın namaz kılmasına, namaza saldırma. sen dosdoğru kılarsın namazı. ama namaz kılanların "gerçek yüzlerini"! göstererek, onların maskelerini! indirerek kimseye yaranamazsınız artık. geçti o. püritenizm, ortodoxluk, hetorodoksi bilmemne. boşverin bunları. bunlardan anlamamak ayıp değil. anlayınca da birşey olmuyor. ama anlamayıp konuşmaya çalışmak ayıp oluyor en azından. kalp kırmaya çalışmıyorum. kimseyi yanıtlamak için de yazmadım yorumu. umarım devam etmez bu. sadece gördüğüm birşeyi paylaştım. bunu anlayabilirsin. illa birşey yazacaksan anladığını belirten birşeyler söyleyebilirsin. ya da niyetin iyiyse, yanıldığım şey konusunda uyarırsın beni. ama tepelemeye kalkman için başka şeyler gerekiyor. ne mi? çıkışta söylerim.Eren Safihttps://www.blogger.com/profile/12765793251250495055noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6414855951564471013.post-41001705034749333342011-01-22T01:12:37.568+02:002011-01-22T01:12:37.568+02:00müslüm baba'nın üstüne kalmış bir şey var: yık...müslüm baba'nın üstüne kalmış bir şey var: yıkılsın minareler, açılsın meyhaneler. böyle bir şarkısına denk gelmedim. Ama merak da ettim hep, ya varsa diye. Başlığı görünce de “ya müslüm’ün böyle bir şarkısı gerçekten varsa şüphesi” yine nüksetti. Sonra müslüm’ün şarkılarıyla aramız gene açıldı. Her neyse konu bu değil.<br /><br />usta, "atalar" mevzusunda söylediklerini öpüp başıma koydum. eyvallah. <br /><br />sitedeki yazıları ilkinden başlayarak okumaya devam ediyorum. şunu anladım (eğer yanlış anladıysam söyleyin beri geleyim) :tarif ettiğiniz popülizmin zıddı püritenizm. daha önce sormuştum hakan ustanın yazısına ama cevap alamadım. tamam ağabey, halktan yanasınız, popülistsiniz, ne güzel allah mübarek etsin. ama hangi halk? nerede bu halk? mesela 3 kişi bir halk eder mi? tek başına da halk olunur mu? bu halk hangi mahallede oturur? falan filan...<br /><br />ben bu yazıdan halk püritenizmini anladım. ancak ve ancak halk. o zaman şunu sorayım. halk püritenizmi dışında her türlü püritenizm kötü müdür? makul olabilecek tek püritenizm halk püritenizmi midir? ama işte bu halk da, sizin tarif ettiğiniz halk. gerçeklikle ne kadar irtibatı var orası meçhul.<br /><br />imamlık mesleğinin ihdası hata etmiyorsam hz.ömer zamanında. Kıyafet üzerinden bir uydurma diye kapıyı açmışsın usta da, bu uydurmanın içine o kadar çok şey sığar ki. Allah kelamı hariç her şey sığar herhalde bu uydurma torbasının içine..<br /><br />ben sanayide çalışıyorum. sömürünün merkezinde. Sakallı ve beş vakit namaz kılan patronlarımız var, bir de onların üç kuruşa muhtaç ettiği sigortasız çalıştırdıkları işçiler var. Dört çocuğunu asgari ücretle geçindiren adam gördünüz mü siz? Yıllar önce, Ben böyle insanların karikatürlerde, filmlerde, yalan gaste haberlerinde olduğunu düşünürdüm. Ama öyle değilmiş. Şimdi ben o frezeci adamla aynı işyerinde çalışıyorum. ne var yani bunda? <br /><br />Cuma günleri namaz çıkışında para toplanır ya. Bu adam on beş günde bir 5 lira atar kutuya. Ben sordum bu abiye. Abi dedim yanlış anlama ama, zaten durumun belli, mecbur değilsin ki dedim. Onun yeri orası diyor. Bu tek örnek değil. Adam demiyor ki, kardeşim müsriflik sizin yaptığınız diye, adam çoluğunun çocuğunun rızkından kesip veriyor. O adam internet nedir, halkçılık nedir, popülizm nedir bilmiyorken sizin bu yaptığınız müsriflik ulan demiyorsa, orada yetim hakkı var demiyorsa, ben ağzımı açmaya haya ederim bu konuda. O yüzden sadece bunu söylüyorum. <br /><br />Halktan yana olmak için, başka bir yandan gelmiş olmak lazım. Halkçı olmak için, halk’ın tamamını hakim bir tepeden görmek lazım. Popülist olmak için halktan daha en azından bir konuda daha avantajlı bir konumda olmak gerekir. Sabahtan akşama kadar tornada çalışan adama bu yazıyı okutsam mesela, adam bana "yeter kafa siktiğin" der. Adamın “derdi” var çünkü. Eğer dert buysa, kültürse, sarayla irtibatsa, mimar Sinan, ihtişam, lüks cami, sade cami, geçmiş falan filansa, sizin bahsettiğiniz popülizmin tekeri daha yolun başında patlamış be abi. <br /><br />Yani sonuç olarak burada şunu gördüm: Halkın talepleri arzuları esastır. Siz bu sitedeki ağabeyler ablalar kardeşler artık her kim varsa, size ait bir halk tarifiyle fark ettirmeden halkçılık için bir kanal açıyorsunuz. Bunu hakan usta bir jokerle izole ediyor, kusura bakmasın ama. Gel gör ki abicim halk sizin açtığınız bu küçük kanala sığmaz, taşar. Su akar yolun bulur.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/10289669134113460303noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6414855951564471013.post-72033412779188808982011-01-21T03:43:16.133+02:002011-01-21T03:43:16.133+02:00Selimiyeyi gittim gördüm. Kale gibi bir şey. Yani ...Selimiyeyi gittim gördüm. Kale gibi bir şey. Yani estetik bir duygu yahut haz vermekten öte korkutmak için yapılmış gibi. Onu sınır karakolu belleyip muhafaza edebiliriz. Gibi geliyor bana. Sınır güvenliği denecekse eğer.Mesut Bostanhttps://www.blogger.com/profile/06595670202791994531noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6414855951564471013.post-90544655083825495412011-01-20T18:06:16.647+02:002011-01-20T18:06:16.647+02:00ibn mace nakletmiş. camilerinizle ve camilerinizin...ibn mace nakletmiş. camilerinizle ve camilerinizin süsleriyle övünmedikçe kıyamet kopmaz, buyuruyor efendimiz. bugün okudum bu hadisi. güzel giyinmiş bi kız da altın kaplamayla şekil şemal çiziyodu istanbuldaki bi caminin duvarlarına. tabi çizecek napacaktı. kültür başkenti adı üstünde. camiler kültürümüzün bilmem nesi filan. mehmet kaplan mesela. o tayfa. yahya kemal'in bornozlu bi resmini görmüştüm. bi de akif'in resmini; cılız, bitap, yorgun. çooook seneler geçti diye söylüyolar yıllardır o şarkıyı. akiften söyledikleri bişey olamaz ama. kültürel bi tarafı yok çünkü. doğrudan çünkü. düpedüz.m.küçükçifcihttps://www.blogger.com/profile/16491734989483543188noreply@blogger.com