Popülist şiir derslerine katılacağını söyleyen çok sayıda insan var. Yerimiz fazla büyük olmadığı için dışarda/ayakta kalan olmasını hiç istemeyiz. Bunun için geleceği kesin olan arkadaşların fayrapper@gmail.com adresine teyit göndermeleri uygun olur.
Bir de soranlar oluyor; derslerde kadın-erkek ayrımı yoktur. Tek beklentimiz gerçek ilgi ve devamlılıktır. Sadece bir kereye mahsus gelmek isteyen olursa ona da kapımız açık; fakat sürekli gelebileceklerle birlikte hareket etmeyi daha çok tercih ederiz.
Ayrıca şunu da söyleyelim, bu derslerin tek resmiyeti konunun ciddiyeti olacak. Karşınızda gönüllü bir öğretmen olarak bulunacağım. Modern öğretim yöntemlerini edinmiş, teorisi ve pratiğiyle öğretmenlik pazupendine pardon diplomasına sahip biri olduğumu da söyleyeyim. Birinci yıl öğretmen-yönlendirici merkezli bir ders işleme biçimimiz olacak. Bilgi verme-Sunuş (Introduction) ağırlıklı teknikleri uygulayacağım. İkinci yılsa nispeten öğrenci merkezli bir yaklaşıma bel bağlayacağım. Her iki yıl "öğrenirken ve öğrenirken düşünme" stratejisini izleyeceğiz.
Biraz da dersin amacından söz edeyim: Dersin amacı konuyu baştan sona ansiklopedik bir yolla öğrenmek değil, ayrım yapabilecek kapatiseye ulaşmaktır. Öğrencinin-takipçinin kavramları ayırt etmesini amaçlıyorum. Kavram derken terimden söz etmediğimiz vs. gibi mesela. Halk, epik, tarih dendiğinde sıradan bir insanın, hatta sıradan bir eğitimli insanın kafasındaki klişeleri bir tarafta bırakarak her takipçi-öğrenci bireyin kendi birikim ve edinme sürecini başlatacağız. Öğrenci merkezli yaklaşım bize öğretmen ne anlatırsa anlatsın öğrencinin ya ezberlediğini ya da kendi ne öğreniyorsa onu öğrendiğini, edindiğini müjdeliyor. Dolayısıyla da tek yönlü bir öğretim stratejisi yetersiz kalacaktır. Biraz zorlayıcı bir hoca, biraz da gönüllü öğrenciyle olmayacak şey yoktur.
Böyle.
ps. Birinci dersin sonunda isteyenler derse hazırlık notlarımı alıp çoğaltabilir. Bunlar sadece ön notlardan ibaret. Dersteki sunuşumu yönlendirmek için. Ama öğrencinin zihnini toparlayıcı etkisi olabilir. Derste tutulacak notlara ben karışmam. Not tutma telaşını bir kenara koyup zihni dinlemeye bırakmak ve serbestçe uçuşan zihnin hafsalasına güvenmek daha güvenli bir yol benim için. Ama herkeste aynı şekilde işlemeyebilir bunlar.
Bir de soranlar oluyor; derslerde kadın-erkek ayrımı yoktur. Tek beklentimiz gerçek ilgi ve devamlılıktır. Sadece bir kereye mahsus gelmek isteyen olursa ona da kapımız açık; fakat sürekli gelebileceklerle birlikte hareket etmeyi daha çok tercih ederiz.
Ayrıca şunu da söyleyelim, bu derslerin tek resmiyeti konunun ciddiyeti olacak. Karşınızda gönüllü bir öğretmen olarak bulunacağım. Modern öğretim yöntemlerini edinmiş, teorisi ve pratiğiyle öğretmenlik pazupendine pardon diplomasına sahip biri olduğumu da söyleyeyim. Birinci yıl öğretmen-yönlendirici merkezli bir ders işleme biçimimiz olacak. Bilgi verme-Sunuş (Introduction) ağırlıklı teknikleri uygulayacağım. İkinci yılsa nispeten öğrenci merkezli bir yaklaşıma bel bağlayacağım. Her iki yıl "öğrenirken ve öğrenirken düşünme" stratejisini izleyeceğiz.
Biraz da dersin amacından söz edeyim: Dersin amacı konuyu baştan sona ansiklopedik bir yolla öğrenmek değil, ayrım yapabilecek kapatiseye ulaşmaktır. Öğrencinin-takipçinin kavramları ayırt etmesini amaçlıyorum. Kavram derken terimden söz etmediğimiz vs. gibi mesela. Halk, epik, tarih dendiğinde sıradan bir insanın, hatta sıradan bir eğitimli insanın kafasındaki klişeleri bir tarafta bırakarak her takipçi-öğrenci bireyin kendi birikim ve edinme sürecini başlatacağız. Öğrenci merkezli yaklaşım bize öğretmen ne anlatırsa anlatsın öğrencinin ya ezberlediğini ya da kendi ne öğreniyorsa onu öğrendiğini, edindiğini müjdeliyor. Dolayısıyla da tek yönlü bir öğretim stratejisi yetersiz kalacaktır. Biraz zorlayıcı bir hoca, biraz da gönüllü öğrenciyle olmayacak şey yoktur.
Böyle.
ps. Birinci dersin sonunda isteyenler derse hazırlık notlarımı alıp çoğaltabilir. Bunlar sadece ön notlardan ibaret. Dersteki sunuşumu yönlendirmek için. Ama öğrencinin zihnini toparlayıcı etkisi olabilir. Derste tutulacak notlara ben karışmam. Not tutma telaşını bir kenara koyup zihni dinlemeye bırakmak ve serbestçe uçuşan zihnin hafsalasına güvenmek daha güvenli bir yol benim için. Ama herkeste aynı şekilde işlemeyebilir bunlar.
bu dersler keşke şehir dışında yaşayan bizlere de bi şekilde ulaşşa derim
YanıtlaSilben bunun hakkında bir şey diyicem. konuşmalar kaydedilebilinir. popülist kültür tanıtm toplantısının kaydı var mesela, fazla zor değil sanımca, olmam mı?
YanıtlaSilkaydedilse veya metin halinde dağıtılsa iyi olur.
YanıtlaSil